Този сайт използва бисквитки (cookies), за да ви предостави по-качествена услуга. Ако продължите да използвате сайта ни, се съгласявате с политиката за Бисквитки.

 
Министърът на образованието Красимир Вълчев бе удостоен с плакет за принос към изграждането на Факултета по фармация на МУ-Плевен и цялостен принос за развитието на учебната и научноизследователската дейност
Създадена на 12 Юни 2018

На 08 юни 2018 г. Министърът на образованието и наука на Република България г-н Красимир Вълчев бе официален гост на откриването на Втората международна Хайфу конференция в зала „Амброаз Паре“ на Телекомуникационния ендоскопски център в Медицински университет – Плевен.  Форумът бе официално открит от ректора на висшето училище проф. д-р Славчо Томов, който връчи плакет на г-н Красимир Вълчев за приноса му за изграждането на Факултета по фармация и цялостен принос за развитието на учебната и научноизследователската дейност на висшето училище.

 

Двустранният научен проект на тема: "Проучване на възможностите на ХАЙФУ технологията за лечение на миомна болест при български и китайски пациентки като неинвазивен, алтернативен на хирургията метод“ се финансира от Министерството на науката и технологиите на Китайската Народна Република и Фонд „Научни изследвания“ към Министерството на образованието и науката на Р България. Партньори по проекта са Медицински университет - Плевен, ХАЙФУ Център към УМБАЛ "Света Марина" - Плевен и Втора асоциирана болница към Медицинския университет Чонгчинг, Китай. За втори път форумът се превърна в платформа за обмен на знания, идеи и опит между специалисти в различни клинични приложения на HIFU (Хайфу) терапията с по-широк кръг от медицинска аудитория на национално и международно ниво. Над сто са участниците в конференцията от 13 държави, като част от гост-лекторите са професори от водещи клинични центрове в Европа, както и китайските партньори от Втора асоциирана болница към Медицинския университет Чонгчинг, Китай.

  

Образователният министър Красимир Вълчев бе на двудневно работно посещение в град Плевен, част от което бе и визитата му във висшето училище. В среща-разговор с Академичното ръководство на МУ-Плевен министърът изтъкна приоритетните оси на развитие на висшето образование в страната - инвестиции в млади преподаватели, научноизследователска дейност, дигитализация на обучението и включване в университетски мрежи. Според него само по този начин може да се съхранят и развият висшите училища. Той поздрави  екипа на ректора проф. д-р Славчо Томов и членовете на Академичния съвет за прилагането на модерни технологии в обучението, за последователните инвестиции във високотехнологично оборудване и за успешната работа по проекти. Министър Вълчев присъства на демонстрация на 3D студио за обучение, в което студентите наблюдават операции в реално време през очите на хирурга. Той се запозна с високотехнологичния образователен портал 3D медицинска маса за виртуални дисекции, която се прилага в обучението и прецизното планиране на хирургични интервенции. Министърът разгледа Телекомуникационния ендоскопски център с виртуална зала със симулатори за обучение от последно поколение и експериментална операционна зала, както и уникалния Музей на минимално инвазивната хирургия. Накрая той посети Факултета по фармация с лабораториите, оборудвани с уникална техника,  интерактивни аудитории, интернет кафе и магазин за сувенири. 

  

Министър Вълчев отбеляза, че Медицинският университет в Плевен разкрива разумно нови специалности и дава качествено образование на студентите. С представителите на академичната общност на МУ-Плевен той коментира необходимостта от спиране на екстензивното развитие на висшите училища и от промяна в стратегиите им - да обучават по специалности, за които съответният университет разполага с висококвалифицирани преподаватели и модерна материална база.

 

Език

Търси

НачалоНовиниАктуални новиниМинистърът на образованието Красимир Вълчев бе удостоен с плакет за принос към изграждането на Факултета по фармация на МУ-Плевен и цялостен принос за развитието на учебната и научноизследователската дейност